lørdag 23. april 2011

Min sønn har funnet ut hva han skal gjøre

Min sønn har funnet ut hva han skal bli når han ble stor og han skal bli rockestjerne! Jeg for min sin del tar det ikke så tungt for han kan bestemme seg mange ganger før han er voksen. I 5-årsalderen skulle han bli trommeslager sa han. Han satte i igang med å øve med mine kasseroller og sleiver.. Sabla bråk ble det jo:)
Så kommer han i 6-årsalderen så få han den geniale ideen om at han skal bli gitarist. Jeg måtte spørre om trommene og hva med den drømmen? Nei, sa han..han skal spille gitar for han skal ha seg kjærester og mange kjærester skulle han ha. "Men", protesterte jeg.."trommeslagere får seg sikkert kjærster de og". Jo, sier han..men ikke så mange! Jeg måtte kvele en latter.
Ifjor når han var 7 så kom han på at han skulle gå tilbake på trommene sine. Jeg måtte spørre hva som skjedde gitaren og kjærstene hans..Han så olmt på meg og sa at jeg måtte forstå at han kunne risikere å få jentelus og dø..En ny latter måtte kveles. Ja, ok? sier jeg…Da får jeg finne en trommelærer til deg slik at du får lære deg å spille tromme da, sier jeg. Men mamma, det trenger du ikke sier han. Jeg kan spille trommer, jeg. Jaha…Du har jo aldri prøvd å spilee ordentlig trommer du spør jeg forsiktig. Det spiller ikke rolle det for spille på trommer det kan han. Så selvtilliten er det ingenting å si på..
Det skal jo også sies at han skal jobbe seg rik for å gi meg penger slik at jeg slipper å jobbe. Det var jo ikke med måte hvor mye penger jeg skulle få. Han sa at når han ble rik så skulle jeg få 100 tusen millioner Dollar. Så guten tenker jo på mor si:)
Så han holder på med den trommedrømmen sin enda…øvinga er det så som så med… Vi får ta det med tiden.

(han er nå 12 år og skal fremdeles bli rockestjerne - ikke mer enn det og ikke gitartimer er tatt:))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar